Monday, January 24, 2011

Suara oh suara...

Mesti suspen kan dengar tajuk entry kali ni...hehe..apa yang aku nk share di sini ialah mengenai potensi diri manusia. Hari ni, aku telah mewakili kolej aku untuk pertandingan koir sempena Hari Terbuka Kolej Za'ba. Kumpulan koir aku diberi nama Chorus Classic KAB. Memang happening gak ahli-ahli satu group aku neh..pendek kate memang sekepala semua ..pantang berjumpa..memang huru hara la jawabnya..hehe..Ape yang bestnye..kami semua dari program dan semester yang berbeza. Time untuk training koir selalunya dilakukan pada sebelah malam dan walaupun adakalanya mengambil masa yang lama untuk latihan tersebut. Tapi, masing-masing 'enjoy'. Rasa hilang semua beban mengenai assigment yang berlambak...hehe..

Pagi tadi..group aku telah mendapat nombor giliran ketiga untuk membuat persembahan. Cuak juga melihat persembahan kumpulan koir yang lain..masing-masing ada kelebihan..Apabila tiba giliran kumpulan aku untuk membuat persembahan, kami yakinkan diri kami bahawa kami mampu untuk membuat persembahan yang sebaik mungkin, Alhamdulillah..kumpulan aku berjaya mendapat johan bagi pertandingan tersebut..syukur ke hadrat Ilahi..Di bawah neh merupakan gambar ketika aku dan rakan membuat persembahan..




Sejak daripada tue, aku sedar..manusia neh mempunyai potensi masing-masing cuma sama ada manusia tersebut sedar atau tidak potensi yang ada dalam dirinya.

Oleh itu, di sini aku nak bgi beberapa tips untuk mengembangkan potensi diri..

1. Sedar dan yakin memiliki potensi cemerlang

2. Membina matlamat atau keinginan cemerlang

3. Membina sikap , pemikiran dan perlakuan positif

4.Menerima setiap kegagalan dan kekecewaan secara postif

5. Mengamalkan nilai hidup yang berpotensi cemerlang




No comments: