Monday, February 14, 2011

You raise me up!

Salam semua...bagaimanakah dengan perjalanan hari anda pada hari ini? Hopefully, semuanya berada dalam keadaan baik dan semoga semua urusan dapat diselesaikan. Dah lamanya rasanya tak update blog neh...huhu..Alhamdulillah..akhirnya..siap gak video lagu You Raise Me Up versi Josh Groban. Bila buat video lagu neh..hati aku tersentuh.

Teringat pada arwah ayah aku. Walaupun sudah 6 tahun ayah meninggalkan aku dan keluarga, namun, kenangan bersamanya tak akan aku lupakan. Air mata aku mula bergenang dah....haish...Di bawah neh aku sertakan sajak yang pernah aku ciptakan khas buat arwah ayahku.....







Bingkisan Kasih Buat Ayah

Saat mentari melabuhkan tirainya
Termenungku sejenak di ruang jendela
Saat ini
Aku dambakan sebuah senyuman
Terukir jelas garisan halus
Menghiasi seraut wajahnya
Wajah yang dahulunya
Tidak pernah mengenal erti penat
Membanting tulang memerah keringat
Segala jerit perih
Hanyalah untuk keluarga tercinta

Ayah,
Betapa mulianya jasamu
Betapa besarnya pengorbananmu
Tidak dapat aku membalasnya
Hatta segunung emas sekalipun
Itu bukanlah galang gantinya

Masih segar di ingatanku
Kala aku dirundung kesedihan
Dialah penawar dukaku
Dielus-elus manja rambutku
Ditiupkan kata-kata azimat
Agar anakmu cekal dalam menghadapi
Rona-rona kehidupan
Oh..
Sesungguhnya
Aku merindui suasana itu

Maafkan aku ayah
Walau adakalanya
Hatimu terobek oleh perlakuanku
Namun di wajahmu tetap menguntumkan senyuman
Sesungguhnya
Anakmu ini masih lagi bertatih
Mencari kiblat kehidupan
Andai dapat kuundur masa
Inginku cium tangan kasarmu
Inginku kucup kedua pipimu
Agar dikau mengerti
Anakmu ini amat merinduimu

Namun kini
Tiada lagi kata-kata azimatmu
Tiada lagi belaian manjamu
Yang tinggal
Hanyalah dua nisan
Yang tertanam di pusara sepi
Bersama memori yang tercipta
Akanku siraminya dengan doa
Agar dikau aman bersemadi di sana
 Al Fatihah                    


Touching kan :-(





No comments: