Wednesday, February 9, 2011

Kentang vs Straw

Salam..pekaba semua?harapnya hari-hari yang anda lalui penuh dengan keceriaan dan juga harapnya anda terus melalui hari-hari anda dengan penuh bersemangat..hoyeaaaaah..mesti anda tertanya-tanya apa kena lak ngan tajuk entry pada kali neh..kentang dan juga straw..huhu..baiklah..begini ceghitenyer..hehe.Percaya tak kalau kentang yang keras dapat ditembusi oleh straw? Ape?????? tak percaya?????..believe it..hehe..dh mcm rancangan Ripley's Believe It or Not la pulak..ngeeeee..Pengalaman ini aku perolehi sewaktu aku mengikuti program TOT anjuran kelas aku. Memang best..antara objektif program ini ialah melatih bakal-bakal kaunselor dengan modul-modul yang efektif sebagai persediaan untuk menjalankan program di sekolah kelak. Dan antara salah satu aktivitnya ialah cuba untuk menembuskan straw ke dalam sebiji kentang. Percubaan pertama perlu menembuskan 7 straw pada kentang tersebut. Walaupun pada mulanya agak kurang menjadi, tetapi, melihatkan kawan-kawan yang lain dapat menembuskan straw tersebut, hati neh mula bersemangat. Yeah..kau boleh Wanie! You can do it! Aku cuba meyakinkan diri aku..dan hasilnya...taraaaa lihatlah gambar di bawah neh..hehe


Inilah hasilnya..Alhamdulillah..aku berjaya menembusi 13 straw ke dalam kentang tersebut. Satu pengajaran yang aku dapat di sini ialah sentiasa bersangka baik terhadap Allah dan juga sentiasa mensyukuri segala nikmat yang telah ditentukan oleh Allah kepada kita. Yang aku lagi kagum..ade kawan aku yang dapat tembus melebihi 20..hebat kan..




Ha..neh buktinya antara kawan aku yang berjaya menembuskan straw ke dalam kentang yang paling banyak..hehe (kredit  to teratakbonekabunda.blogspot.com). Nak tengok yang lagi power..tengok kat bawah neh pulak..siap boleh buat bentuk binatang lagi...hehe.semua yang kat bawah neh gabungan hasil kawan-kawan aku.. 


 Jadi,..percaya dan bersangka baiklah dengan Allah kerana tiada yang mustahil tanpa izin Allah. Allah Maha Mengetahui Ke Atas Segalanya..

No comments: